Klaar voor de volgende stap?

Vind hier alle vacatures!

/_images_upload/_tn_62d071c7b8e9b284.jpg
Werken in de gezondheidszorg

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_72f8a6ea58e73d02.jpg
Een nieuwe uitdaging ?
U vindt ze hier
/_images_upload/_tn_bbef31b62258919a.jpg
Werken in zorg en welzijn

Een sector vol kansen

/_images_upload/_tn_ff12ad9d66eb9611.jpg
Zorgen met

geest, hand en hart

Snel zoeken

Afdelingsverantwoordelijke

Toelichting

IFIC cat. 17

Organisatie

Woonzorghuis Molenkouter is een warme plek waar samenwerking en krachtenbundeling centraal staan. Als onderdeel van het Lokaal Bestuur Wichelen streven we ernaar om elke inwoner van Wichelen een kwaliteitsvol leven te bieden.

Ons focus ligt op de zorg voor ouderen, met een scala aan diensten en faciliteiten om dit te ondersteunen (thuiszorgdiensten, 20 assistentiewoningen, …). In ons woonzorghuis wonen en leven 110 bewoners verdeeld over 4 afdelingen, waaronder een speciale afdeling voor mensen met dementie.

Wij willen ons in het landschap van de ouderenvoorzieningen onderscheiden door kleine gebaren te stellen die een groot verschil maken voor onze bewoners, hun families, collega's en vrijwilligers. Onze visie, "(h)eerlijk anders in de kleine dingen", benadrukt onze oprechtheid (wat mag je verwachten en wat niet) en aandacht voor detail.

Met onze vijf werkingsprincipes vertalen we deze visie concreet:

  • We zijn heerlijk, het zit in de kleine dingen
  • We zijn eerlijk, we zeggen wat het is
  • We bieden veiligheid, we zijn er
  • Het is wat het is, we pakken de dag zoals hij komt
  • We geven je ruimte om te groeien

Als symbool kozen we voor de wasknijper, die staat voor verbondenheid en samenwerking.

Twee gelijke delen, verbonden door één stevige veer. Zonder elkaar kunnen ze niets…

Als jij ook goesting hebt om deel uit te maken van onze ‘wasknijper’ en ons team wilt versterken, lees dan snel verder

Functieinhoud

In deze belangrijke functie met sleutelrol, werk je samen met drie collega's afdelingsverantwoordelijken om de (h)eerlijke warme zorg voor alle bewoners en hun familieleden te waarborgen.

Volgende taken komen onder andere aan bod:

  • aansturen en coachen van een multidisciplinair team
  • coördinatie van de dagdagelijkse zorgactiviteiten
  • bewaken en verbeteren van de kwaliteit
  • leidinggevende taken ten opzichte van het team
  • samenwerken met andere disciplines
  • administratie verzorgen
  • ....

Functieprofiel

Om toegelaten te worden tot de selectie moeten de kandidaten:

  1. Met betrekking tot het diploma:
    • ofwel een bachelor/master in een zorg-of welzijnsdomein m.n.: orthopedagogie, psychologie, ergotherapie, kinesitherapie, maatschappelijk werker enz.
    • ofwel In het bezit zijn van een bachelorsdiploma in de verpleegkunde of daarmee gelijkgesteld
    • ofwel in het bezit zijn van een graduaat in de verpleegkunde of daarmee gelijkgesteld EN mits het slagen van een niveau- of capaciteitstest voorafgaand aan de schriftelijke proef
    • ofwel een medewerker zijn die in aanmerking komt voor reactivering in de zorg
  2. Indien je houder bent van een bachelor- of masterdiploma zorgmanagement of een specifieke kaderopleiding is dit een pluspunt. Indien je (nog) geen houder bent van een bachelor- of masterdiploma zorgmanagement of een specifieke kaderopleiding ben je bereid deze binnen het jaar na je aanwerving te starten en deze te behalen binnen een redelijke termijn.
  3. Minstens 4 jaar relevante beroepservaring in een zorg- of welzijnsdomein hebben
  4. Voldoen aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik ter talen in bestuurszaken

Om toegang te hebben tot de functie moeten de kandidaten:

  1. Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie waarvoor ze solliciteren;
  2. De burgerlijke en politieke rechten genieten;
  3. Medisch geschikt zijn voor de uit te oefenen functie, in overeenstemming met de wetgeving betreffende het welzijn van de werknemers op het werk.
  4. Slagen voor de aanwervingsprocedure of bevorderingsprocedure

We leggen een wervingsreserve aan via aanwerving en bevordering. Hieruit zal geput worden voor 4 vacante functies, doch minimum één functie wordt voorbehouden voor een medewerker met een diploma verpleegkunde. Dit kan betekenen dat bij de vacant verklaren en invullen van de functies, mogelijks de volgorde van de wervingsreserve niet gerespecteerd wordt.

Aanbod

De bezoldiging gebeurt op basis van de salarisschaal IFIC cat. 17. Op basis van 0 jaar anciënniteit geeft dit 48.187,74€ als bruto-jaarsalaris (geïndexeerd).

Nuttige beroepservaring uit de privésector of als zelfstandige worden volledig meegenomen, op voorwaarde dat ze relevant zijn voor de functie. Alle werkelijke diensten die bij een overheid werden gepresteerd in statutair of contractueel verband komen in aanmerking conform de betreffende artikel 59 van de RPR.

Extra legale voordelen

  • Leuke collega’s en een aangename huiselijke werkplek
  • Maaltijdcheques van 8 euro waarbij je zelf 1,09 euro bijdraagt
  • 26 verlofdagen dagen (op voorwaarde dat men het volledige voorgaand kalenderjaar voltijdse prestaties heeft geleverd binnen het bestuur, zo niet geldt een pro rata regeling) + 2 kermisdagen, totaal 28 dagen op jaarbasis én 11 feestdagen
  • Fietsvergoeding/ terugbetaling openbaar vervoer
  • Mogelijkheid tot fietslease
  • Gratis hospitalisatieverzekering
  • Werken met glijtijden
  • Tweede pensioenpijler (3%)
  • Vakantiegeld in mei
  • Verschillende opleidingsmogelijkheden
  • Jaarlijks gratis griepvaccinatie
  • Verschillende leuke activiteiten: teambuilding, nieuwjaars- en pensioneringsfeest voor alle medewerkers, sportdag, afterwork, sint- en paasattentie, …
  • Toegang tot het PlusPas platform met heel veel kortingen bij verschillende leveranciers o.a. Torfs, Colruyt, cinema tickets, ...

Selectieprocedure

  1. Preselectie via CV-screening en motivatiebrief: We organiseren een preselectie op basis van je CV en je motivatiebrief. Met andere woorden, deze motivatiebrief is van groot belang. Doch heeft geen impact op verdere scores.
  2. Een capaciteitstest (indien geen bachelorsdiploma)
  3. Een schriftelijke gedeelte – 50 punten: Dit omvat de specifieke beschrijving van één of meer situaties of praktijkgevallen die verband houden met de dienst, en waarover de gegevens tijdens het examen aan de kandidaat worden bezorgd. De wetgeving of specifieke kennis m.b.t. de functie kan hierin worden verwerkt.
  4. Een assessment center: Tijdens een assessment center wordt de kandidaat beoordeeld door twee verschillende assessoren die daarvoor een geïntegreerde set van technieken gebruiken. Dit capacitair onderzoek op niveau van de functie beoogt de evaluatie van de voor de functie vereiste vaardigheden en attitudes. Er wordt een uitspraak gedaan naar de geschiktheid van de kandidaat. Om te slagen dient moet men minstens ‘geschikt’ bevonden worden.
  5. Een mondelinge gedeelte – 50 punten: Dit omhelst een competentiegericht interview, waarbij de overeenstemming van het profiel van de kandidaat met de specifieke vereisten van de functie geëvalueerd wordt, evenals de motivatie, de persoonlijkheid, eventuele werkervaring en van de interesse voor het werkterrein. De geselecteerde competenties worden grondig bevraagd.

Voor de schriftelijke gedeelte en de mondelinge gedeelte moet de kandidaat minstens 60% behalen.

Locatie

Wichelen

Publicatiedatum

29.04.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close